Zioła kontra choroby autoimmunologiczne – jak sobie pomóc?

ziola kontra choroby

Zioła kontra choroby autoimmunologiczne – jak sobie pomóc?

Ziołolecznictwo jest stosowanym od wieków sposobem na wsparcie organizmu w walce z różnymi schorzeniami i znajduje także zastosowanie w leczeniu schorzeń autoimmunologicznych. Choć zioła mają udowodnioną moc leczniczą, to ich stosowanie nie jest związane jedynie z korzyściami dla zdrowia. To także zagrożenie, jeżeli nie mamy wiedzy i doświadczenia, które pozwalają na bezpieczne korzystanie z roślin leczniczych. Wyjaśniam, jak stosować zioła w przypadku schorzeń autoimmunologicznych.

Czym są schorzenia autoimmunologiczne?

Prawidłowo funkcjonujący układ immunologiczny człowieka rozpoznaje zagrożenie w postaci wnikających do organizmu drobnoustrojów. Następnie stara się je w odpowiedni sposób zneutralizować, uruchamiając właściwie dobrany proces niszczenia wroga. System immunologiczny nie tylko reaguje na wnikające do organizmu z zewnątrz wirusy, bakterie, grzyby i inne drobnoustroje, ale także pamięta przebyte zakażenia. Niestety, nie zawsze indywidualna ochrona organizmu funkcjonuje w prawidłowy sposób. Pod wpływem różnych czynników mechanizmy obronne organizmu mogą być błędnie kierowane przeciwko zdrowym komórkom, choć nie są one zagrożeniem. W tym przypadku mamy do czynienia z chorobami autoimmunologicznymi, które stają się coraz częściej występującym problemem. Zaliczamy do nich m.in. chorobę Leśniowskiego-Crohna, różnego typu alergie, łuszczycę, reumatoidalne zapalenie stawów, chorobę Hashimoto, toczeń.

Zioła na schorzenia autoimmunologiczne – czy to dobry wybór?

Medycyna naturalna uwzględnia leczenie i łagodzenie objawów chorób autoimmunologicznych. Trzeba jednak pamiętać, że walka z chorobą wymaga kompleksowego działania, które obejmuje:

• diagnostykę i leczenie metodami konwencjonalnymi,
  • indywidualnie opracowaną przez doświadczonego dietetyka dietę w chorobach autoimmunologicznych,
  • przestrzeganie zasad zdrowego trybu życia,
  • rezygnację z używek.

Zioła mogą wspierać leczenie schorzeń autoimmunologicznych,

jednak stosowane na własną rękę, mogą także spowodować poważne kłopoty, bo wchodzą one w interakcje pomiędzy sobą oraz w interakcje z lekami. Są też niewskazane przy niektórych schorzeniach i zaburzeniach w funkcjonowaniu organizmu. Co więcej, nieumiejętnie stosowane zioła mogą zaburzać wchłaniania podstawowych składników odżywczych, prowadząc do niedożywienia. Oferuję profesjonalnie dobraną do problemu zdrowotnego dietę leczniczą, która wspiera proces leczenia oraz pozwala redukować uciążliwe objawy chorobowe. To niezbędne wsparcie dla organizmu w walce z chorobą oraz sposób na poprawę samopoczucia.

Zdrowie zaczyna się w jelitach, dlatego dążąc do jego zachowania oraz stając przed koniecznością leczenia różnych schorzeń, warto pamiętać o przeanalizowaniu z pomocą dietetyka dotychczasowego sposobu odżywiania, co pozwoli na wykrycie błędów żywieniowych i zmianę diety na taką, która będzie wspomagała proces leczenia chorób autoimmunologicznych.

Monika Dziemidowicz,  dietetyk