Lecznicze właściwości pożywienia – GREJPFRUT

lecznicze wlasciwosci pozywienia grejphrut

Lecznicze właściwości pożywienia

GREJPFRUT

– natura termiczna ochładzająca, smak słodko-kwaśno-gorzki.

Grejpfrut leczy słabe trawienie, odbijanie i zwiększa apetyt u kobiet w ciąży . Pomaga w regeneracji wątroby. Pomocny także w zatruciu alkoholowym. Sok z miąższem z grejpfruta zmniejsza gorączkę. (W tym celu należy gotować miąższ przez 10 minut w 200ml wody, a następnie popijać małymi łykami. W tym czasie należy też powstrzymać się od jedzenia pokarmów stałych.)

Skórka z grejpfruta (jak też i z innych cytrusów)

również ma właściwości lecznicze. Energia – ogrzewająca, smak słodki, ostry, gorzki. Porusza i reguluje energię trawienna w śledzionie-trzustce, może być używana w przypadku gazów jelitowych, bóli czy obrzmień. Wzmaga perystaltykę . Pomaga rozpuścić śluz w płucach (kaszel z oznakami zimna), w jelicie, co również wpływa na złagodzenie wyprysków na skórze. Białe skórki grejpfruta to doskonałe źródło bioflawonoidów, co w połączeniu z witaminą C z owocu bardzo wzmacnia dziąsła, naczynia krwionośne i cały układ krążenia. Połączenie to też sprzyja eliminacji z organizmu wielu toksyn.

Wyciąg z nasion z grejpfruta

natomiast to bardzo silny naturalny antybiotyk, działający na wiele mikrobów, pasożytów, pierwotniaków, ameb, bakterii, wirusów oraz co najmniej 30 rodzajów grzybów (włączając w to Candida albicans). Wyciąg ten stosuje się również w przypadku rozwolnienie (biegunka podróżnych), alergii, grypy, infekcji gardła, zatok, zapalenia pochwy, infekcje uszu.
Zewnętrznie rozcieńczony wyciąg można stosować na brodawki, grzybicę stóp, paznokci, łupieżu i innych problemach skórnych.
Można go także używać w domu dodając kilka kropel do wody – płyn ten nadaje się do usuwania pasożytów, pestycydów, oczyszcza sprzęty kuchenne, powierzchnie. Także dezynfekuje wodę do picia, kąpieli.
Wyciąg z nasion grejpfruta ma smak mocno gorzki, co oznacza, że działa mocno osuszająco. Dlatego preparat ten nie będzie wskazany lub wskazany w ograniczonym zakresie dla osób z objawami suchości oraz z niedoborami Yin (osoby starsze, po zabiegach i operacjach, schorowane, z niedoborami krwi).

Uwaga: Grejpfruta nie wolno łączyć z większością leków – może obniżać działanie leków bądź nasilać objawy niepożądane.

Monika Dziemidowicz, dietetyk, dietoterapeuta TCM