Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

Ciekawostki

  • Czy wiesz, że nadwaga i otyłość pociąga za sobą zwiększone ryzyko następujących chorób:

    Czy wiesz, że nadwaga i otyłość pociąga za sobą zwiększone ryzyko następujących chorób:
    - schorzeń układu sercowo-naczyniowego,
    - cukrzycy,
    - problemów związanych z układem oddechowym,
    - chorób układu mięśniowo – szkieletowego,
    - problemów z układem trawiennym,
    - wysiłkowego nietrzymania moczu,
    - problemów z naczyniami krwionośnymi,
    - nowotworów,
    - zaburzeń hormonalnych,
    - kamicy pęcherzyka żółciowego?
  • Czynnikami utrudniającymi odchudzanie, oprócz nadmiernie spożywanej niezdrowej żywności oraz braku aktywności fizycznej, są również:

     Czynnikami utrudniającymi odchudzanie, oprócz nadmiernie spożywanej niezdrowej żywności oraz braku aktywności fizycznej, są również:
    - Zbyt wysoki poziom drożdżaków w organizmie,
    - Zachwianie równowagi kwasowo- zasadowej,
    - Brak witamin i minerałów,
    - Nietolerancja pokarmowa,
    - Niskie tempo przemiany materii,
    - Niedoczynność tarczycy,
    - Nieprawidłowe wytwarzanie insuliny (spowodowane nadmiernym spożywaniem węglowodanów prostych),
    - Nieprawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego,
    - Zaburzenie funkcji nadnerczy,
    - Spowolnienie pracy wątroby,
    - Zatrzymywanie wody w organizmie.
  • W celu zachowania prawidłowego stężenia cukru we krwi, stałego poziomu energii i zrównoważenia nastroju warto pamiętać o jedzeniu przekąsek (najczęściej w godzinach podwieczorku lub po wczesnej kolacji). Oto kilka pomysłów na zdrowe przekąski:

     W celu zachowania prawidłowego stężenia cukru we krwi, stałego poziomu energii i zrównoważenia nastroju warto pamiętać o jedzeniu przekąsek (najczęściej w godzinach podwieczorku lub po wczesnej kolacji). Oto kilka pomysłów na zdrowe przekąski:
    - warzywa, surowe lub z dodatkiem lekkich dipów,
    - świeże sezonowe owoce,
    - suszone owoce (proszę zawracać uwagę, aby nie były konserwowane związkami siarki),
    - orzechy niesolone (proszę zwracać uwagę aby nie były spleśniałe),
    - soki warzywne (proszę unikać tych z kartonów),
    - świeżo wyciskane soki owocowe
    - ciasteczka owsiane,
    - batony owocowe i orzechowe (bez cukru i syropu glukozowo-fruktozowego),
    - koktajle.
  • Cynk to nieoceniony pierwiastek.

    Cynk to nieoceniony pierwiastek. Jest niezbędny do zapewnienia płodności i zdrowia układu rozrodczego. Potrzebny jest do utrzymania pięknej i zdrowej cery. Duże znaczenie odgrywa również w walce przed wolnymi rodnikami (które powodują choroby i starzenie się organizmu). Główne źródła cynku to: pestki dyni, nasiona sezamu, nasiona maku, jajka, ryby, kelp, zarodki pszenne, brązowy ryż a także kurczaki (ekologiczne).
  • W czasie grypy

    W czasie grypy unikaj cukru rafinowanego, nabiału, mięsa, alkoholu, kofeiny i soli. Wszystkie te produkty obciążają układ pokarmowy oraz upośledzają funkcjonowanie układu odpornościowego. W tym czasie włącz do diety herbaty ziołowe takie jak: imbir, pokrzywę, mniszek lekarski, jeżówkę pospolitą. Jedz dużo warzyw, owoców zup i bulionów.
  • Ryż brązowy (naturalny)

    Ryż brązowy (naturalny) jest zbożem o wielu  wartościach odżywczych. Obfituje w witaminy z grupy B: B1, B2, B6, witaminę E, PP, kwas pantotenowy. Ponadto zawiera magnez, potas, selen, cynk i miedź. Ryż brązowy jest hipoalergiczny (co oznacza, że nie powoduje uczuleń). Przez to, że nie zawiera glutenu, może być spożywany przez osoby cierpiące na celiakię. Ma niski indeks glikemiczny, dlatego też jest odpowiedni dla osób będących na diecie odchudzającej. Dzięki dużej zawartości witamin z grupy B zboże to wpływa kojąco na układ nerwowy oraz pomaga zwalczać depresje.

    Częste spożywanie ryżu reguluje także  poziom cukru we krwi  oraz obniża poziom złego cholesterolu.

    W medycynie chińskiej uważany jest za zboże lecznicze wzmacniające śledzionę i trzustkę a także jako środek wpływający kojąco na żołądek. Uważa się go także za zboże oczyszczające...
  • Okinawa – wyspa długowiecznych, zdrowych i szczęśliwych ludzi

    Okinawa – wyspa długowiecznych, zdrowych i szczęśliwych ludzi

    Czym się charakteryzuje ich dieta?

    Oto najważniejsze założenia:
    1) Wysoka konsumpcja warzyw,
    2) Wysoka konsumpcja warzyw strączkowych (głównie produktów sojowych),
    3) Umiarkowana konsumpcja ryb (szczególnie w obszarach nabrzeżnych),
    4) Bardzo niska konsumpcja mięsa i produktów mięsnych,
    5) Niska konsumpcja produktów nabiałowych,
    6) Umiarkowana konsumpcja alkoholu i herbaty jaśminowej,
    7) Niska konsumpcja rafinowanych olei roślinnych i cukrów prostych,
    8) Dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega-3,
    9) Niski indeks glikemiczny źródeł węglowodanów,
    10) Niska gęstość kaloryczna żywności.
    11) Deficyt energetyczny w diecie okinawskiej: - 10,9% zapotrzebowania energetycznego (-210 kcal na dzień)
    12) Udział białek w diecie to tylko  9% całkowitej energii dostarczanej w ciągu dnia
    13) Udział tłuszczu w diecie to...
  • Lecznicze właściwości owoców - CYTRYNA

Skontakuj się z nami

Poradnia dietetyczna ekoDiETETYK

ul. Eustachego Tyszkiewicza 21
(budynek firmy Isolution)
01-157 Warszawa Wola